praktik, punkt punkt punkt

här sitter man och har ingenting att göra egentligen .. praktiken börjar halv två och ännu är klockan bara halv elva. jag praktiserar nu på lasarettet, avdelning elva, dvs hjälrtmedicin och hjärtintensiven. har bara varit där en dag än så länge och det verkar ganska intressant faktiskt. jag kommer troligtvis få vara med på någon operation och kolla också, vilket verkar väldigt spännande. som tur är så har man en mamma som jobbar i samma hus, fast några trappor upp så man kan få skjuts dom dagarna vi börjar samtidigt. idag t.ex ;)   annars måste man ta bussen typ 45 minuter innan för att hinna byta om och göra sig klar innan man får in på avdelningen. Men den här veckan tror jag att det är mest att ge med och titta på eftersom att man inte är speciellt van med såna stuff. man har ju jobbat med människor förut, men inte så mycket med hjärtsjuka, så .. men även fast jag har praktik måste jag fortsätta tänka på skolan .. har ju ett projektarbete att tänka på, som jag inte ens har börjat med. och sen ska man ju göra ett arbete till praktiken också, vilket jag tycker är dåligt. det tar redan väldigt mycket krafter av oss att jobba, så vi borde inte behöva tänka så mycket på skolan tycker jag.
i helgen tror jag att det blir mys. för på fredag ska jag hem till jasse och kolla film och spela spel med lite people och på lördag blir det myskväll med lovisa, pontus och johan. och jag och lovisa ska baka tårta som vi ska ha :D så det längtar man till. synd bara att man jobbar i helgen .. 7-15 på lördag, och 13.30-21.45 på söndag. inte bra, gillar inte att jobba helg. det är på helgen man vill vara vaken sent på kvällarna, och inte behöva ställa någon jävla klocka på morgonen ..  men men, det får man nästa helg iallafall. NU VILL JAG HA HELG




Lämna gärna en kommentar här :)

ditt namn
remember me?

E-postadress: (publiceras inte)

bloggadress

skriv nåt skoj :D

Trackback
RSS 2.0