ska man ta vaccinet eller inte ?

jag har lite panik nu! jag vet inte om jag ska ta vaccinet mot svininfluensan eller inte! jag borde egentligen göra det eftersom att jag ska jobba på lasarettet i fyra veckor och sånt. och allmänt också, man vill ju inte få svininfluensan och dö :|      jag är asrädd för att få det, men jag är även rädd för att ta vaccinet för att det känns som att man har kommit på vaccinet i hast liksom, och att det inte är helt igenomtänkt. det känns som att det kommer komma fram om några år typ "alla som har tagit vaccinet kommer aldrig att kunna få barn" eller att man inte kan få friska barn eller att man kommer dö eller något sånt. så jag känner inte riktigt att jag litar på det till 100%. jag skulle ha tagit vaccinet idag ! men när jag kom ner till stan så ångrade jag mig. och hur jag än gör så känns det som att jag kommer få ångra mig i framtiden. om jag inte tar det så kommer jag antagligen få svininfluensan och bli väldigt sjuk. men om jag tar vaccinet så kommer jag få några läskiga biverkningar eller något. kommer bli cp hur man än gör känns det som. hur ska ni göra, tänker ni vaccinera er? är det självklart för er? åh vad jobbigt det är att inte veta vad man ska göra .. beslutsångest*


Postat av: tanja

jag vaccinerar mig inte. det känns inte tryggt.

2009-11-11 @ 16:31:16
Postat av: Elina

hmm okejdå ! :o

2009-11-12 @ 22:35:05
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tog sprutan igår faktiskt. Egentligen hade jag bestämt mig för att inte ta den, men med tanke på att jag ska resa utomlands så mycket här framöver så ansåg jag att det var bäst å ta den. På flygplan till exempel blir kan man lätt bli smittad eftersom att luften bara gå runt, ingen ny luft byts liksom ut :s Det enda jag känner av hittills är att jag är öm på det stället de tog sprutan och att jag är lite varm just där. Men jag har inte känt av några större biverkningar :-) Så jag tror inte att det är någon fara med att ta sprutan ifall du nu bestämmer dig för att ta den.

Pussis <33

2009-11-17 @ 23:52:23

Lämna gärna en kommentar här :)

ditt namn
remember me?

E-postadress: (publiceras inte)

bloggadress

skriv nåt skoj :D

Trackback
RSS 2.0