LCHF !

Yes det stämmer, jag har börjat med LCHF! Eller börjat och börjat, ska prova en månad, började igår :) Som många säkert redan vet så innebär LCHF att man slutar helt med kolhydrater och socker, och äter mer fett och protein, och detta ska då vara ett väldigt bra alternativ om man vill gå ner i vikt. Man behöver inte ens träna samtidigt egentligen, men det gör jag ändå, för att kanske möjligtvis få ett snabbare/bättre resultat. Har läst om många som har gått ner i vikt av denna metod :) Låter ju lite konstigt att man ska äta mycket grädde, och smör och massa sånt, för att gå ner i vikt, men det ska tydligen vara sant. Dessutom ska man öka portionerna. Inte äta mindre, utan mer proteiner än man brukar eftersom att kolhydraterna är borta. Så i den här metoden handlar det inte om att man ska äta mindre eller liknande.

Läste om en tjej som hade provat det här i en vecka, ta bort alla kolhydrater, ersatt med proteiner och fett, och hon gick ner 3 kg på en vecka. Tänk er en vecka, och hon var inte ens överviktig. Har bara hört bra saker om denna diet/metod så jag tycker det är värt att prova! Kommer skriva här i bloggen hur det går och sånt såklart hihi :) Kanske inte så många som är intresserade haha men ialafall! ;)  Känner mig taggad

Nu ska jag hoppa in i duschen efter träningen, och sen göra mig iordning, och lite senare kommer Jonna hit och kollar på Big brother med mig! Och så börjar ju Desperate Housewives ikväll, gud så jag har längtat! :D puss på er!

 

Dagens intag
Frukost: Omelett
Lunch: Två hamburgare (utan bröd) med tomat och gurka till
Mellanmål: Naturell yoghurt med blåbär i

Postat av: Linnea

duktigt :) jag gick också på den dieten förut, men ganska ofrivilligt haha. glöm inte att du helst inte ska äta potatis heller, som du har på bilden över, inte heller pasta eller mackor. Men mycket grädde, bacon är jätte bra! Broccolig, ost, blomkål, gärna i en gratäng.

2011-03-15 @ 17:52:47
URL: http://linneaa.com
Postat av: Mie

SV: Tack så mycket, jaa det är det! :D

kram

2011-03-15 @ 20:01:24
URL: http://mielindgren.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar här :)

ditt namn
remember me?

E-postadress: (publiceras inte)

bloggadress

skriv nåt skoj :D

Trackback
RSS 2.0