studenten 2010

hejsan allihopa som läser min blogg. igår var en av de bästa dagarna i mitt liv, för jag tog studenten. jag är fri från skolan, jag har gjort mitt. jag är nöjd med mina betyg, och jag är stolt över att jag har klarat av de här 12 åren i skolan trots många motgångar som fått mig att vilja ge upp. jag tog mig igenom allt, och igår fick jag uppleva en riktigt rolig dag, som jag gått miste om ifall jag inte hade tagit mig igenom det här. nu börjar mitt nya liv, och jag ser fram emot det. jag kommer att jobba hela sommaren, så jag klarar mig. efter det kanske jag tar en paus ett tag, och söker nytt jobb. kommer att jobba i kanske ett år, och sen blir det förhoppningsvis högskolan. kommer att utbilda mig till sjuksköterska, och sedan visdare till ambulanssjukvårdare, som är mitt drömyrke. så ser min framtid ut just nu. jag tänker leva livet fullt ut nu.

tillbaka till gårdagen! det började med champagnefrukost hemma hos jenny. där fanns det smörgåstårta, baguetter med potatissallad, rostbiff, så fanns det massa frukt, bål. jordgubbstårta och massa goda saker. själv var jag för nervös för att kunna käka. åt en bit smötgåstårta men sen tog pirret över ;p  sen gick vi skrkande och glada till bussen, och alla bilar som åkte förbi oss tutade och vinkade,och jag kan inte förklara hur glad jag var. och jag visste att dagen hade mycket mer att ervjuda. en underbar känsla. vi tog bussen till stan och gick till konserthuset där alla treor skulle vara innan utspringet. vår skola sprang ut sist, men det gjorde inget. kan ni tänka er pirret i magen när man vet att man är nästa klass att springa ut till sin låt och skrika och jubla och flera hundra människor står och kollar? det är underbart kan jag tala om. när vi sprungit ut till vår låt så skulle alla treor sjunga studentsången tillsammans, och sen fick man gå till sina släktingar. när jag såg min släkt började jag gråta. av lycka såklart. och att alla hade samlats där för min skull. för att gratta mig! och det var min dag! det var sjukt mycket känslor. men bara bra känslor. visst var det lite sorgligt också att sluta skolan. det har ju varit ens trygghet i alla dessa år. men iallafall. alla hängde saker runt min hals och jag kramade allihopa och jag var så glad. tror aldrig jag har varit så glad att jag börjat gråta förut. efter det träffade jag klassen, och vi gick till vårat fina flak. vi åkte tre varv runt stan, och släkten stog vid sidan och vinkade och var glada. men jag var ännu gladare.  det var fest på flaket. alla var glada, alla röjde! det var härligt. efter tre otroligt roliga varv fick vi kliva av flaket på fiskartorget. jag gick till bilen och åkte hem med pappa, emelie och roberto. mamma, rebacca och de andra åkte i andra bilar. när vi kom hem började mamma fixa grejer, och gästerna kom. när alla hade kommit öppnade jag presenterna.

jag fick:
en rosa resväska på hjul, som jag ska ha på torsdag när vi åker till mallorca (från farmor och farfar)
solskyddsfaktor (från farmor och farfar)
en skitsnygg klocka (från farmor och farfar)
ett pärlarmband, och pärlörhängen (av victoria, men det fick jag innan, så jag kunde ha det på mig hela studentagen)
en söt monki kudde (från victoria)
en flaska asti (från victoria)
"sju sorters kakor" och "rutiga kokboken" (från victoria. det behövdes, nu jäklar ska jag lära mig att laga mat)
jättefint armband och halsband (från maja, mille och colle)
presentkort på h&m för 600 kr (från lovisa och hennes familj)
löshår (från emelie, och roberto men det fick jag för ca en månad sen, så jag kunde ha det på studenten och sånt!)
cider (från emelie och roberto)
en marabou 200g (från snäckan <3, som jag hade önskat mig haha)
lilla vänskapsboken (från matilda)
en mobil som jag hade önskat mig, samsung jet !! (från familjen <3)
1000 kr (från mormor)
500 kr (från morfar och monika)
600 kr (av mostrar)

+ jättefin studentsminkning av emelie

stor eloge till henne som tog sig upp fem på morgonen för att sminka mig! <3


behöver jag ens skriva att jag är jättenöjd och glad för presenterna? jag skriver det ändå, jag är hur nöjd som helst, tack alla för presenterna, kunde inte väntat mig bättre. och tack alla för att ni kom på min student och tog del av min stora dag, det betydet väldigt mycket för mig. ni gjorde min dag, och ni gjorde min student värd att minnas på ett bra sätt! tack för allt!

på kvällen vid sju träffade jag klassen på å, och tog en drink, och sen blev det givetvis blue moon bar. men där var jag mest med jasse och hennes klass. vet inte varför, men det blev bara så. hade riktigt kul, och träffade många gamla kompisar. vi kom dit vid åtta och det var riktigt skoj första timmarna, men sen var det så himla mycket folk att det klappt gick att röra sig. såfort man skulle någonstans så fick man trängas och det tog hundra år att ta sig igenom en dörr typ var att det var så smockat med folk. jag och jasmine drog till saffets och satt där och käkade runt ett, och sen kom mamma och hämtade mig. hade varit roligare om det var fint väder, för då hade man dragit till vasaparken och efterfestat, men det regnade ju, och man var helt slut efter dagen så man ville bara hem och sova. men jag måste säga att gårdagen var en riktigt bra dag. en av de bästa i mitt liv. tack klassen för dessa tre år, de har gett mig mycket. och jag säger lycka till i framtiden till er, jag vet att ni kommer lyckas. och jag hoppas att vi ses snart igen! puss <3

bilder från gårdagen





Postat av: Mli

Ja e sååå lycklig för din skull gumman!!

Känns så sjukt att du tagit sturren :P kan inte fatta lilla elina liksom, får rysningar av att tänka på att snäckan ska snart å brrr

Du e grym! Pusss

2010-06-12 @ 19:08:04
Postat av: Lovisa

Elina, du är världens bästa och världens finaste! Älskar dig! <3

2010-06-13 @ 12:44:52
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

Härliga bilder från en härlig dag. Du har varit så duktig gumman. Fina bilder. Älskar bilden nr 7 när du står på flaket och ser så fri och lycklig ut.

2010-06-13 @ 22:21:44
Postat av: Elina

tack mamma, jag älskar dig <3 jag var så sjukt lycklig den dagen, och tack för allt <3

2010-06-13 @ 22:48:15

Lämna gärna en kommentar här :)

ditt namn
remember me?

E-postadress: (publiceras inte)

bloggadress

skriv nåt skoj :D

Trackback
RSS 2.0